הבלוג להורים שרוצים להבין ילדים

עוד לא נולד האדם שהצליח לשנות אדם אחר

2 מפגשים. כל מפגש 6 שעות. 40 נהגים בכיתה. קורס נהיגה מונעת אחד שהסתיים בחמישי האחרון. את הבחינה בסוף הקורס עברתי אבל מאז בראש שלי בעיקר מתרוצצות המון מחשבות על כמה הכלים האימוניים רלוונטיים וחשובים בכל פעולה ובכל סיטואציה בחיים.
אז בשני ימי הקורס האלו פגשתי נהגים, שהם בעצם אנשים, שמנסים לחנך את הנהג האחר, לתקן אותו, ללמד אותו לקח, אם הוא צפר צופרים לו חזרה, אם הוא סנוור מסנוורים חזרה, אם הוא חותך בטח ובטח שמיד חותכים אותו בחזרה, אם עקף או ניסה לעקוף (שומו שמיים) מלמדים אותו מיד מאיפה *&%$#  הדג.

מפחיד אותי לגלות איך אנשים יוצאים כל יום לכבישים… להילחם… וכמה נלחמים… פשוט נלחמים.
מנסים לגרום לאחר להתנהג ולנהוג בכביש בצורה שמתאימה להם, והתוצאה היא עלייה כל יום בתאונות הדרכים, וזה מדאיג מאד! כי בשיחות שהייתי נוכחת בהם ראיתי שאנשים באמת מאמינים שככה הם "יחנכו" את השני או יבהירו לו טוב יותר מה שפעם הבאה הוא אמור לעשות . וזה כל כך לא נכון.
 
עוד לא נולד האדם שהצליח לשנות אדם אחר או לגרום לאדם אחר להתנהג בצורה מסוימת או לעשות משהו אחרת רק כי הוא רצה,  ולא משנה מה גילו של האחר… בין אם זה ילד או מבוגר, אי אפשר לגרום לאדם שמולנו לעשות משהו רק כי בא לי, או כי החלטתי שככה יהיה, זה כוחני ואף אדם לא משתף פעולה טוב עם כוח. 
זה לא קורה באף תחום החיים שלנו-
לא באישי
לא בזוגיות
לא בהורות
לא בעבודה
 
בטח ובטח לא בכביש!

כל פעם שאנחנו בוחרים בכוח כדרך התמודדות אנחנו בעצם חלשים ולמעשה עסוקים בהפניית כל האנרגיה שלנו למקומות לא רלוונטיים שבהם האנרגיה החשובה הזו רק תתבזבז ובסופו של דבר אנחנו מרגישים מרוקנים מכוחות ומרגישים מיואשים ועייפים.
 
אז אנחנו לא יכולים לשנות את האחר, אבל מה אנחנו כן יכולים לעשות?
 
אנחנו כן יכולים לקחת 100% אחריות על עצמנו ולפעול רק במסגרת מה שבשליטתנו המלאה – מה שאנחנו בוחרים לעשות בכל רגע, איך אנחנו בוחרים להגיב בהתאם למה שחשוב לנו. בהתאם למטרות שלנו בכל תחום בחיים שלנו. 

זה כל כך נכון ליחסים, זה בטח ובטח נכון כשמדובר בכביש!!!.

לבחור את התגובה שלנו ולהיות אחראיים אך ורק על עצמנו זה כל מה שאנחנו יכולים לעשות וזה הכי הרבה שאפשר, זה המרחב היחיד שבו אנחנו יכולים להשפיע על החיים שלנו. וזה המון!!!!
כשבאים להתמודדות בסיטואציות בחיים בכוח, במלחמה, אנחנו מבטיחים דבר אחד- שתהיה מלחמה! ובמלחמה כמו במלחמה יש רק מפסידים! ובכביש ההפסד יכול להיות איבוד של החיים. 
 
 
לעומת זאת, כשבאים לסיטואציות בצורה בלתי תלויה באחר אלא רק מתוך אחריות על מה שבשליטתי המלאה (הרגשות שלי, הפעולות שלי ודרכי התגובה שלי), ובאים בטוב, אז אני מגבירה את הסיכוי שבאמת יהיה לי טוב! 
בכל רגע תשאלו את עצמכם מה בשליטה שלי? מה אני יכול לעשות? זו הפניית האנרגיה והמשאבים שקיימים אצל כל אחד מאיתנו למקומות חיוביים ויעילים הרבה יותר מאשר לקום בבוקר ולהיות עסוק יום שלם ב״ לא לצאת פראייר״ או להיאבק על להראות למישהו שאתה יותר חזק ממנו…  וה"מישהו" הזה יכול להיות נהג בכביש, חבר או חברה, אח או אחות, בן או בת הזוג שלנו והרבה פעמים זה גם הילד או הילדה הקטנים שלנו.
 
כשמאבק כוח הופך להיות חלק בלתי נפרד ביחסים זה נראה רע מאד ומסב הרבה כאב ותסכול ובעיקר ממש לא נעים לחיות באווירה כזו , ובכביש?  שם זה ממש יכול להיגמר רע. לפעמים רע מאד.
 
 
ואם אתם הורים, חשוב לזכור שאנחנו המודל!  זה התפקיד הכי חשוב שלנו! 
מה ומי שאנחנו בכל מקום, מזה הילדים שלנו לומדים. יש לנו על זה אחריות כוללת, כהורים, כאנשים. 
ביחסים.
בחיים.
בכבישים. 
 
תבואו בטוב. יהיה טוב.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קצת עלי

היי לכם, איזה כיף שבאתם, נעים הכיר!

שמי עדי הרפז. ב-12 השנים האחרונות אני מרצה להורים, מדריכה הורים,
כותבת ומתראיינת תחת כל עץ רענן על ילדים, הורים ומשפחה,
ואפילו יועצת לסטארטאפים בתחומי ההורות והחינוך.

הכל כדי להיות ”שגרירה של ילדים“ בעולמם של המבוגרים. למדתי הדרכת הורים במכון אדלר, ואני בעלת תואר שני M.A בייעוץ משפחתי. אבל המורים הכי טובים שלי הם אלפי ההורים וכל הילדים שפגשתי עד היום– ובמיוחד שלושת הילדים הפרטיים שלי.

נושאים נוספים שיעניינו אותך